

Press Briefings

Associated Press

Associated Press (often known simply as AP) is a highly regarded non-profit American news agency. They are known for extremely unbiased reporting and are the publishers of the AP Stylebook, the definitive stylebook for American journalists. They cover the full range of topics both inside and outside the US, and are known to be a reliable, trustworthy news source.

Xinhua

Xinhua is an official press agency of the People's Republic of China (being directly part of the government) and focuses on mainland China news. It takes a highly favorable view of the government, almost never covers any stories of dissent, and whitewashes bad news even when such issues are well known within China, and often gets exclusive interviews with high level government officials (including Xi Jinping himself). It is highly critical of the US, India, and other non-Chinese influence in the Pacific.

Central News Agency

The Central News Agency is the official news agency of Taiwan. The company is a non-profit but draws some funding from the government, making it state owned. It publishes in Chinese, Japanese, and English.

BBC

The British Broadcasting Corporation is the national broadcaster of the UK. It is generally seen as the world's leading source on non-American English language news. It covers UK, and foreign topics in a large range of languages and is well respected across the world.

SCMP

The South China Morning Post is the premier newspaper of Hong-Kong. While long viewed as unbiased and trustworthy, it has begun to tow the Chinese Communist Party line more frequently and has begun to take a more favorable view towards China. This process began in the mid 2010's but accelerated after China's takeover of Hong Kong. Still, it is well regarded for non-political news and analysis of Asia, and its English-language online articles are popular.

NHK

The Japan Broadcasting Corporation (Nippon Hōsō Kyōkai, NHK) is one of Japan's premiere public broadcasters. Though it is not directly state-run, it has a pro-LDP bent (the governing party of Japan) and is indirectly controlled by the government as it owns the company. Its general bearing is pro-USA and pro-Japanese and somewhat anti-China, in line with LDP belief.

Wen Wei Po

Wen Wei Po is a Chinese mouthpiece, owned and fully subsidized by the Chinese Communist Party. As such it is very pro-China and is often given to eloquent (if somewhat long-winded) articles that take the side of the Government. While poorly viewed by the locals its location in Hong Kong is useful for disseminating government policy both to domestic and international audiences alike.

Korean Broadcasting Service

The Korean Broadcasting Service (KBS) is a state-run broadcasting organization in South Korea which aims to provide impartial news coverage for its South Korean audience. While it claims to be impartial, the government still chooses the President of the organization. The KBS tends to be critical of North Korea and her ally in China but also of Japan as both countries have a long-standing dispute over islands and history.

KCTV

Korean Central Television is a state-run news organization run directly by the North Korean government. KCTV is one method by which the government distributes propaganda and maintains informational control over citizens. Internal coverage consists of mostly stories that inspire patriotism and loyalty to the regime. As might be expected it is highly critical of South Korea, Japan (KCTV broadcasts to Japan) and the US. Its reporting on nations such as Russia and China depends on the North Korean state's current relationship with them (and as such is a tool for diplomatic signaling).

Russia Today

Russia Today is a Russian state-controlled media outlet funded by the Russian government. It operates TV channels directed to audiences outside of Russia, and provides Internet content in Russian, English, Spanish, French, German and Arabic. It is well known in the west for its pedaling of disinformation.

Press Briefings

Associated Press

Associated Press (often known simply as AP) is a highly regarded non-profit American news agency. They are known for extremely unbiased reporting and are the publishers of the AP Stylebook, the definitive stylebook for American journalists. They cover the full range of topics both inside and outside the US, and are known to be a reliable, trustworthy news source.

Xinhua

Xinhua is an official press agency of the People's Republic of China (being directly part of the government) and focuses on mainland China news. It takes a highly favorable view of the government, almost never covers any stories of dissent, and whitewashes bad news even when such issues are well known within China, and often gets exclusive interviews with high level government officials (including Xi Jinping himself). It is highly critical of the US, India, and other non-Chinese influence in the Pacific.

Central News Agency

The Central News Agency is the official news agency of Taiwan. The company is a non-profit but draws some funding from the government, making it state owned. It publishes in Chinese, Japanese, and English.

BBC

The British Broadcasting Corporation is the national broadcaster of the UK. It is generally seen as the world's leading source on non-American English language news. It covers UK, and foreign topics in a large range of languages and is well respected across the world.

SCMP

The South China Morning Post is the premier newspaper of Hong-Kong. While long viewed as unbiased and trustworthy, it has begun to tow the Chinese Communist Party line more frequently and has begun to take a more favorable view towards China. This process began in the mid 2010's but accelerated after China's takeover of Hong Kong. Still, it is well regarded for non-political news and analysis of Asia, and its English-language online articles are popular.

NHK

The Japan Broadcasting Corporation (Nippon Hōsō Kyōkai, NHK) is one of Japan's premiere public broadcasters. Though it is not directly state-run, it has a pro-LDP bent (the governing party of Japan) and is indirectly controlled by the government as it owns the company. Its general bearing is pro-USA and pro-Japanese and somewhat anti-China, in line with LDP belief.

Wen Wei Po

Wen Wei Po is a Chinese mouthpiece, owned and fully subsidized by the Chinese Communist Party. As such it is very pro-China and is often given to eloquent (if somewhat long-winded) articles that take the side of the Government. While poorly viewed by the locals its location in Hong Kong is useful for disseminating government policy both to domestic and international audiences alike.

Korean Broadcasting Service

The Korean Broadcasting Service (KBS) is a state-run broadcasting organization in South Korea which aims to provide impartial news coverage for its South Korean audience. While it claims to be impartial, the government still chooses the President of the organization. The KBS tends to be critical of North Korea and her ally in China but also of Japan as both countries have a long-standing dispute over islands and history.

KCTV

Korean Central Television is a state-run news organization run directly by the North Korean government. KCTV is one method by which the government distributes propaganda and maintains informational control over citizens. Internal coverage consists of mostly stories that inspire patriotism and loyalty to the regime. As might be expected it is highly critical of South Korea, Japan (KCTV broadcasts to Japan) and the US. Its reporting on nations such as Russia and China depends on the North Korean state's current relationship with them (and as such is a tool for diplomatic signaling).

Russia Today

Russia Today is a Russian state-controlled media outlet funded by the Russian government. It operates TV channels directed to audiences outside of Russia, and provides Internet content in Russian, English, Spanish, French, German and Arabic. It is well known in the west for its pedaling of disinformation.

Press Briefings

Associated Press

Associated Press (often known simply as AP) is a highly regarded non-profit American news agency. They are known for extremely unbiased reporting and are the publishers of the AP Stylebook, the definitive stylebook for American journalists. They cover the full range of topics both inside and outside the US, and are known to be a reliable, trustworthy news source.

Xinhua

Xinhua is an official press agency of the People's Republic of China (being directly part of the government) and focuses on mainland China news. It takes a highly favorable view of the government, almost never covers any stories of dissent, and whitewashes bad news even when such issues are well known within China, and often gets exclusive interviews with high level government officials (including Xi Jinping himself). It is highly critical of the US, India, and other non-Chinese influence in the Pacific.

Central News Agency

The Central News Agency is the official news agency of Taiwan. The company is a non-profit but draws some funding from the government, making it state owned. It publishes in Chinese, Japanese, and English.

BBC

The British Broadcasting Corporation is the national broadcaster of the UK. It is generally seen as the world's leading source on non-American English language news. It covers UK, and foreign topics in a large range of languages and is well respected across the world.

SCMP

The South China Morning Post is the premier newspaper of Hong-Kong. While long viewed as unbiased and trustworthy, it has begun to tow the Chinese Communist Party line more frequently and has begun to take a more favorable view towards China. This process began in the mid 2010's but accelerated after China's takeover of Hong Kong. Still, it is well regarded for non-political news and analysis of Asia, and its English-language online articles are popular.

NHK

The Japan Broadcasting Corporation (Nippon Hōsō Kyōkai, NHK) is one of Japan's premiere public broadcasters. Though it is not directly state-run, it has a pro-LDP bent (the governing party of Japan) and is indirectly controlled by the government as it owns the company. Its general bearing is pro-USA and pro-Japanese and somewhat anti-China, in line with LDP belief.

Wen Wei Po

Wen Wei Po is a Chinese mouthpiece, owned and fully subsidized by the Chinese Communist Party. As such it is very pro-China and is often given to eloquent (if somewhat long-winded) articles that take the side of the Government. While poorly viewed by the locals its location in Hong Kong is useful for disseminating government policy both to domestic and international audiences alike.

Korean Broadcasting Service

The Korean Broadcasting Service (KBS) is a state-run broadcasting organization in South Korea which aims to provide impartial news coverage for its South Korean audience. While it claims to be impartial, the government still chooses the President of the organization. The KBS tends to be critical of North Korea and her ally in China but also of Japan as both countries have a long-standing dispute over islands and history.

KCTV

Korean Central Television is a state-run news organization run directly by the North Korean government. KCTV is one method by which the government distributes propaganda and maintains informational control over citizens. Internal coverage consists of mostly stories that inspire patriotism and loyalty to the regime. As might be expected it is highly critical of South Korea, Japan (KCTV broadcasts to Japan) and the US. Its reporting on nations such as Russia and China depends on the North Korean state's current relationship with them (and as such is a tool for diplomatic signaling).

Russia Today

Russia Today is a Russian state-controlled media outlet funded by the Russian government. It operates TV channels directed to audiences outside of Russia, and provides Internet content in Russian, English, Spanish, French, German and Arabic. It is well known in the west for its pedaling of disinformation.

Press Briefings

Associated Press

Associated Press (often known simply as AP) is a highly regarded non-profit American news agency. They are known for extremely unbiased reporting and are the publishers of the AP Stylebook, the definitive stylebook for American journalists. They cover the full range of topics both inside and outside the US, and are known to be a reliable, trustworthy news source.

Xinhua

Xinhua is an official press agency of the People's Republic of China (being directly part of the government) and focuses on mainland China news. It takes a highly favorable view of the government, almost never covers any stories of dissent, and whitewashes bad news even when such issues are well known within China, and often gets exclusive interviews with high level government officials (including Xi Jinping himself). It is highly critical of the US, India, and other non-Chinese influence in the Pacific.

Central News Agency

The Central News Agency is the official news agency of Taiwan. The company is a non-profit but draws some funding from the government, making it state owned. It publishes in Chinese, Japanese, and English.

BBC

The British Broadcasting Corporation is the national broadcaster of the UK. It is generally seen as the world's leading source on non-American English language news. It covers UK, and foreign topics in a large range of languages and is well respected across the world.

SCMP

The South China Morning Post is the premier newspaper of Hong-Kong. While long viewed as unbiased and trustworthy, it has begun to tow the Chinese Communist Party line more frequently and has begun to take a more favorable view towards China. This process began in the mid 2010's but accelerated after China's takeover of Hong Kong. Still, it is well regarded for non-political news and analysis of Asia, and its English-language online articles are popular.

NHK

The Japan Broadcasting Corporation (Nippon Hōsō Kyōkai, NHK) is one of Japan's premiere public broadcasters. Though it is not directly state-run, it has a pro-LDP bent (the governing party of Japan) and is indirectly controlled by the government as it owns the company. Its general bearing is pro-USA and pro-Japanese and somewhat anti-China, in line with LDP belief.

Wen Wei Po

Wen Wei Po is a Chinese mouthpiece, owned and fully subsidized by the Chinese Communist Party. As such it is very pro-China and is often given to eloquent (if somewhat long-winded) articles that take the side of the Government. While poorly viewed by the locals its location in Hong Kong is useful for disseminating government policy both to domestic and international audiences alike.

Korean Broadcasting Service

The Korean Broadcasting Service (KBS) is a state-run broadcasting organization in South Korea which aims to provide impartial news coverage for its South Korean audience. While it claims to be impartial, the government still chooses the President of the organization. The KBS tends to be critical of North Korea and her ally in China but also of Japan as both countries have a long-standing dispute over islands and history.

KCTV

Korean Central Television is a state-run news organization run directly by the North Korean government. KCTV is one method by which the government distributes propaganda and maintains informational control over citizens. Internal coverage consists of mostly stories that inspire patriotism and loyalty to the regime. As might be expected it is highly critical of South Korea, Japan (KCTV broadcasts to Japan) and the US. Its reporting on nations such as Russia and China depends on the North Korean state's current relationship with them (and as such is a tool for diplomatic signaling).

Russia Today

Russia Today is a Russian state-controlled media outlet funded by the Russian government. It operates TV channels directed to audiences outside of Russia, and provides Internet content in Russian, English, Spanish, French, German and Arabic. It is well known in the west for its pedaling of disinformation.

Press Briefings

Associated Press

Associated Press (often known simply as AP) is a highly regarded non-profit American news agency. They are known for extremely unbiased reporting and are the publishers of the AP Stylebook, the definitive stylebook for American journalists. They cover the full range of topics both inside and outside the US, and are known to be a reliable, trustworthy news source.

Xinhua

Xinhua is an official press agency of the People's Republic of China (being directly part of the government) and focuses on mainland China news. It takes a highly favorable view of the government, almost never covers any stories of dissent, and whitewashes bad news even when such issues are well known within China, and often gets exclusive interviews with high level government officials (including Xi Jinping himself). It is highly critical of the US, India, and other non-Chinese influence in the Pacific.

Central News Agency

The Central News Agency is the official news agency of Taiwan. The company is a non-profit but draws some funding from the government, making it state owned. It publishes in Chinese, Japanese, and English.

BBC

The British Broadcasting Corporation is the national broadcaster of the UK. It is generally seen as the world's leading source on non-American English language news. It covers UK, and foreign topics in a large range of languages and is well respected across the world.

SCMP

The South China Morning Post is the premier newspaper of Hong-Kong. While long viewed as unbiased and trustworthy, it has begun to tow the Chinese Communist Party line more frequently and has begun to take a more favorable view towards China. This process began in the mid 2010's but accelerated after China's takeover of Hong Kong. Still, it is well regarded for non-political news and analysis of Asia, and its English-language online articles are popular.

NHK

The Japan Broadcasting Corporation (Nippon Hōsō Kyōkai, NHK) is one of Japan's premiere public broadcasters. Though it is not directly state-run, it has a pro-LDP bent (the governing party of Japan) and is indirectly controlled by the government as it owns the company. Its general bearing is pro-USA and pro-Japanese and somewhat anti-China, in line with LDP belief.

Wen Wei Po

Wen Wei Po is a Chinese mouthpiece, owned and fully subsidized by the Chinese Communist Party. As such it is very pro-China and is often given to eloquent (if somewhat long-winded) articles that take the side of the Government. While poorly viewed by the locals its location in Hong Kong is useful for disseminating government policy both to domestic and international audiences alike.

Korean Broadcasting Service

The Korean Broadcasting Service (KBS) is a state-run broadcasting organization in South Korea which aims to provide impartial news coverage for its South Korean audience. While it claims to be impartial, the government still chooses the President of the organization. The KBS tends to be critical of North Korea and her ally in China but also of Japan as both countries have a long-standing dispute over islands and history.

KCTV

Korean Central Television is a state-run news organization run directly by the North Korean government. KCTV is one method by which the government distributes propaganda and maintains informational control over citizens. Internal coverage consists of mostly stories that inspire patriotism and loyalty to the regime. As might be expected it is highly critical of South Korea, Japan (KCTV broadcasts to Japan) and the US. Its reporting on nations such as Russia and China depends on the North Korean state's current relationship with them (and as such is a tool for diplomatic signaling).

Russia Today

Russia Today is a Russian state-controlled media outlet funded by the Russian government. It operates TV channels directed to audiences outside of Russia, and provides Internet content in Russian, English, Spanish, French, German and Arabic. It is well known in the west for its pedaling of disinformation.

Press Briefings

Associated Press

Associated Press (often known simply as AP) is a highly regarded non-profit American news agency. They are known for extremely unbiased reporting and are the publishers of the AP Stylebook, the definitive stylebook for American journalists. They cover the full range of topics both inside and outside the US, and are known to be a reliable, trustworthy news source.

Xinhua

Xinhua is an official press agency of the People's Republic of China (being directly part of the government) and focuses on mainland China news. It takes a highly favorable view of the government, almost never covers any stories of dissent, and whitewashes bad news even when such issues are well known within China, and often gets exclusive interviews with high level government officials (including Xi Jinping himself). It is highly critical of the US, India, and other non-Chinese influence in the Pacific.

Central News Agency

The Central News Agency is the official news agency of Taiwan. The company is a non-profit but draws some funding from the government, making it state owned. It publishes in Chinese, Japanese, and English.

BBC

The British Broadcasting Corporation is the national broadcaster of the UK. It is generally seen as the world's leading source on non-American English language news. It covers UK, and foreign topics in a large range of languages and is well respected across the world.

SCMP

The South China Morning Post is the premier newspaper of Hong-Kong. While long viewed as unbiased and trustworthy, it has begun to tow the Chinese Communist Party line more frequently and has begun to take a more favorable view towards China. This process began in the mid 2010's but accelerated after China's takeover of Hong Kong. Still, it is well regarded for non-political news and analysis of Asia, and its English-language online articles are popular.

NHK

The Japan Broadcasting Corporation (Nippon Hōsō Kyōkai, NHK) is one of Japan's premiere public broadcasters. Though it is not directly state-run, it has a pro-LDP bent (the governing party of Japan) and is indirectly controlled by the government as it owns the company. Its general bearing is pro-USA and pro-Japanese and somewhat anti-China, in line with LDP belief.

Wen Wei Po

Wen Wei Po is a Chinese mouthpiece, owned and fully subsidized by the Chinese Communist Party. As such it is very pro-China and is often given to eloquent (if somewhat long-winded) articles that take the side of the Government. While poorly viewed by the locals its location in Hong Kong is useful for disseminating government policy both to domestic and international audiences alike.

Korean Broadcasting Service

The Korean Broadcasting Service (KBS) is a state-run broadcasting organization in South Korea which aims to provide impartial news coverage for its South Korean audience. While it claims to be impartial, the government still chooses the President of the organization. The KBS tends to be critical of North Korea and her ally in China but also of Japan as both countries have a long-standing dispute over islands and history.

KCTV

Korean Central Television is a state-run news organization run directly by the North Korean government. KCTV is one method by which the government distributes propaganda and maintains informational control over citizens. Internal coverage consists of mostly stories that inspire patriotism and loyalty to the regime. As might be expected it is highly critical of South Korea, Japan (KCTV broadcasts to Japan) and the US. Its reporting on nations such as Russia and China depends on the North Korean state's current relationship with them (and as such is a tool for diplomatic signaling).

Russia Today

Russia Today is a Russian state-controlled media outlet funded by the Russian government. It operates TV channels directed to audiences outside of Russia, and provides Internet content in Russian, English, Spanish, French, German and Arabic. It is well known in the west for its pedaling of disinformation.

Press Briefings

Associated Press

Associated Press (often known simply as AP) is a highly regarded non-profit American news agency. They are known for extremely unbiased reporting and are the publishers of the AP Stylebook, the definitive stylebook for American journalists. They cover the full range of topics both inside and outside the US, and are known to be a reliable, trustworthy news source.

Xinhua

Xinhua is an official press agency of the People's Republic of China (being directly part of the government) and focuses on mainland China news. It takes a highly favorable view of the government, almost never covers any stories of dissent, and whitewashes bad news even when such issues are well known within China, and often gets exclusive interviews with high level government officials (including Xi Jinping himself). It is highly critical of the US, India, and other non-Chinese influence in the Pacific.

Central News Agency

The Central News Agency is the official news agency of Taiwan. The company is a non-profit but draws some funding from the government, making it state owned. It publishes in Chinese, Japanese, and English.

BBC

The British Broadcasting Corporation is the national broadcaster of the UK. It is generally seen as the world's leading source on non-American English language news. It covers UK, and foreign topics in a large range of languages and is well respected across the world.

SCMP

The South China Morning Post is the premier newspaper of Hong-Kong. While long viewed as unbiased and trustworthy, it has begun to tow the Chinese Communist Party line more frequently and has begun to take a more favorable view towards China. This process began in the mid 2010's but accelerated after China's takeover of Hong Kong. Still, it is well regarded for non-political news and analysis of Asia, and its English-language online articles are popular.

NHK

The Japan Broadcasting Corporation (Nippon Hōsō Kyōkai, NHK) is one of Japan's premiere public broadcasters. Though it is not directly state-run, it has a pro-LDP bent (the governing party of Japan) and is indirectly controlled by the government as it owns the company. Its general bearing is pro-USA and pro-Japanese and somewhat anti-China, in line with LDP belief.

Wen Wei Po

Wen Wei Po is a Chinese mouthpiece, owned and fully subsidized by the Chinese Communist Party. As such it is very pro-China and is often given to eloquent (if somewhat long-winded) articles that take the side of the Government. While poorly viewed by the locals its location in Hong Kong is useful for disseminating government policy both to domestic and international audiences alike.

Korean Broadcasting Service

The Korean Broadcasting Service (KBS) is a state-run broadcasting organization in South Korea which aims to provide impartial news coverage for its South Korean audience. While it claims to be impartial, the government still chooses the President of the organization. The KBS tends to be critical of North Korea and her ally in China but also of Japan as both countries have a long-standing dispute over islands and history.

KCTV

Korean Central Television is a state-run news organization run directly by the North Korean government. KCTV is one method by which the government distributes propaganda and maintains informational control over citizens. Internal coverage consists of mostly stories that inspire patriotism and loyalty to the regime. As might be expected it is highly critical of South Korea, Japan (KCTV broadcasts to Japan) and the US. Its reporting on nations such as Russia and China depends on the North Korean state's current relationship with them (and as such is a tool for diplomatic signaling).

Russia Today

Russia Today is a Russian state-controlled media outlet funded by the Russian government. It operates TV channels directed to audiences outside of Russia, and provides Internet content in Russian, English, Spanish, French, German and Arabic. It is well known in the west for its pedaling of disinformation.

Press Briefings

Associated Press

Associated Press (often known simply as AP) is a highly regarded non-profit American news agency. They are known for extremely unbiased reporting and are the publishers of the AP Stylebook, the definitive stylebook for American journalists. They cover the full range of topics both inside and outside the US, and are known to be a reliable, trustworthy news source.

Xinhua

Xinhua is an official press agency of the People's Republic of China (being directly part of the government) and focuses on mainland China news. It takes a highly favorable view of the government, almost never covers any stories of dissent, and whitewashes bad news even when such issues are well known within China, and often gets exclusive interviews with high level government officials (including Xi Jinping himself). It is highly critical of the US, India, and other non-Chinese influence in the Pacific.

Central News Agency

The Central News Agency is the official news agency of Taiwan. The company is a non-profit but draws some funding from the government, making it state owned. It publishes in Chinese, Japanese, and English.

BBC

The British Broadcasting Corporation is the national broadcaster of the UK. It is generally seen as the world's leading source on non-American English language news. It covers UK, and foreign topics in a large range of languages and is well respected across the world.

SCMP

The South China Morning Post is the premier newspaper of Hong-Kong. While long viewed as unbiased and trustworthy, it has begun to tow the Chinese Communist Party line more frequently and has begun to take a more favorable view towards China. This process began in the mid 2010's but accelerated after China's takeover of Hong Kong. Still, it is well regarded for non-political news and analysis of Asia, and its English-language online articles are popular.

NHK

The Japan Broadcasting Corporation (Nippon Hōsō Kyōkai, NHK) is one of Japan's premiere public broadcasters. Though it is not directly state-run, it has a pro-LDP bent (the governing party of Japan) and is indirectly controlled by the government as it owns the company. Its general bearing is pro-USA and pro-Japanese and somewhat anti-China, in line with LDP belief.

Wen Wei Po

Wen Wei Po is a Chinese mouthpiece, owned and fully subsidized by the Chinese Communist Party. As such it is very pro-China and is often given to eloquent (if somewhat long-winded) articles that take the side of the Government. While poorly viewed by the locals its location in Hong Kong is useful for disseminating government policy both to domestic and international audiences alike.

Korean Broadcasting Service

The Korean Broadcasting Service (KBS) is a state-run broadcasting organization in South Korea which aims to provide impartial news coverage for its South Korean audience. While it claims to be impartial, the government still chooses the President of the organization. The KBS tends to be critical of North Korea and her ally in China but also of Japan as both countries have a long-standing dispute over islands and history.

KCTV

Korean Central Television is a state-run news organization run directly by the North Korean government. KCTV is one method by which the government distributes propaganda and maintains informational control over citizens. Internal coverage consists of mostly stories that inspire patriotism and loyalty to the regime. As might be expected it is highly critical of South Korea, Japan (KCTV broadcasts to Japan) and the US. Its reporting on nations such as Russia and China depends on the North Korean state's current relationship with them (and as such is a tool for diplomatic signaling).

Russia Today

Russia Today is a Russian state-controlled media outlet funded by the Russian government. It operates TV channels directed to audiences outside of Russia, and provides Internet content in Russian, English, Spanish, French, German and Arabic. It is well known in the west for its pedaling of disinformation.

Press Briefings

Associated Press

Associated Press (often known simply as AP) is a highly regarded non-profit American news agency. They are known for extremely unbiased reporting and are the publishers of the AP Stylebook, the definitive stylebook for American journalists. They cover the full range of topics both inside and outside the US, and are known to be a reliable, trustworthy news source.

Xinhua

Xinhua is an official press agency of the People's Republic of China (being directly part of the government) and focuses on mainland China news. It takes a highly favorable view of the government, almost never covers any stories of dissent, and whitewashes bad news even when such issues are well known within China, and often gets exclusive interviews with high level government officials (including Xi Jinping himself). It is highly critical of the US, India, and other non-Chinese influence in the Pacific.

Central News Agency

The Central News Agency is the official news agency of Taiwan. The company is a non-profit but draws some funding from the government, making it state owned. It publishes in Chinese, Japanese, and English.

BBC

The British Broadcasting Corporation is the national broadcaster of the UK. It is generally seen as the world's leading source on non-American English language news. It covers UK, and foreign topics in a large range of languages and is well respected across the world.

SCMP

The South China Morning Post is the premier newspaper of Hong-Kong. While long viewed as unbiased and trustworthy, it has begun to tow the Chinese Communist Party line more frequently and has begun to take a more favorable view towards China. This process began in the mid 2010's but accelerated after China's takeover of Hong Kong. Still, it is well regarded for non-political news and analysis of Asia, and its English-language online articles are popular.

NHK

The Japan Broadcasting Corporation (Nippon Hōsō Kyōkai, NHK) is one of Japan's premiere public broadcasters. Though it is not directly state-run, it has a pro-LDP bent (the governing party of Japan) and is indirectly controlled by the government as it owns the company. Its general bearing is pro-USA and pro-Japanese and somewhat anti-China, in line with LDP belief.

Wen Wei Po

Wen Wei Po is a Chinese mouthpiece, owned and fully subsidized by the Chinese Communist Party. As such it is very pro-China and is often given to eloquent (if somewhat long-winded) articles that take the side of the Government. While poorly viewed by the locals its location in Hong Kong is useful for disseminating government policy both to domestic and international audiences alike.

Korean Broadcasting Service

The Korean Broadcasting Service (KBS) is a state-run broadcasting organization in South Korea which aims to provide impartial news coverage for its South Korean audience. While it claims to be impartial, the government still chooses the President of the organization. The KBS tends to be critical of North Korea and her ally in China but also of Japan as both countries have a long-standing dispute over islands and history.

KCTV

Korean Central Television is a state-run news organization run directly by the North Korean government. KCTV is one method by which the government distributes propaganda and maintains informational control over citizens. Internal coverage consists of mostly stories that inspire patriotism and loyalty to the regime. As might be expected it is highly critical of South Korea, Japan (KCTV broadcasts to Japan) and the US. Its reporting on nations such as Russia and China depends on the North Korean state's current relationship with them (and as such is a tool for diplomatic signaling).

Russia Today

Russia Today is a Russian state-controlled media outlet funded by the Russian government. It operates TV channels directed to audiences outside of Russia, and provides Internet content in Russian, English, Spanish, French, German and Arabic. It is well known in the west for its pedaling of disinformation.

Press Briefings

Associated Press

Associated Press (often known simply as AP) is a highly regarded non-profit American news agency. They are known for extremely unbiased reporting and are the publishers of the AP Stylebook, the definitive stylebook for American journalists. They cover the full range of topics both inside and outside the US, and are known to be a reliable, trustworthy news source.

Xinhua

Xinhua is an official press agency of the People's Republic of China (being directly part of the government) and focuses on mainland China news. It takes a highly favorable view of the government, almost never covers any stories of dissent, and whitewashes bad news even when such issues are well known within China, and often gets exclusive interviews with high level government officials (including Xi Jinping himself). It is highly critical of the US, India, and other non-Chinese influence in the Pacific.

Central News Agency

The Central News Agency is the official news agency of Taiwan. The company is a non-profit but draws some funding from the government, making it state owned. It publishes in Chinese, Japanese, and English.

BBC

The British Broadcasting Corporation is the national broadcaster of the UK. It is generally seen as the world's leading source on non-American English language news. It covers UK, and foreign topics in a large range of languages and is well respected across the world.

SCMP

The South China Morning Post is the premier newspaper of Hong-Kong. While long viewed as unbiased and trustworthy, it has begun to tow the Chinese Communist Party line more frequently and has begun to take a more favorable view towards China. This process began in the mid 2010's but accelerated after China's takeover of Hong Kong. Still, it is well regarded for non-political news and analysis of Asia, and its English-language online articles are popular.

NHK

The Japan Broadcasting Corporation (Nippon Hōsō Kyōkai, NHK) is one of Japan's premiere public broadcasters. Though it is not directly state-run, it has a pro-LDP bent (the governing party of Japan) and is indirectly controlled by the government as it owns the company. Its general bearing is pro-USA and pro-Japanese and somewhat anti-China, in line with LDP belief.

Wen Wei Po

Wen Wei Po is a Chinese mouthpiece, owned and fully subsidized by the Chinese Communist Party. As such it is very pro-China and is often given to eloquent (if somewhat long-winded) articles that take the side of the Government. While poorly viewed by the locals its location in Hong Kong is useful for disseminating government policy both to domestic and international audiences alike.

Korean Broadcasting Service

The Korean Broadcasting Service (KBS) is a state-run broadcasting organization in South Korea which aims to provide impartial news coverage for its South Korean audience. While it claims to be impartial, the government still chooses the President of the organization. The KBS tends to be critical of North Korea and her ally in China but also of Japan as both countries have a long-standing dispute over islands and history.

KCTV

Korean Central Television is a state-run news organization run directly by the North Korean government. KCTV is one method by which the government distributes propaganda and maintains informational control over citizens. Internal coverage consists of mostly stories that inspire patriotism and loyalty to the regime. As might be expected it is highly critical of South Korea, Japan (KCTV broadcasts to Japan) and the US. Its reporting on nations such as Russia and China depends on the North Korean state's current relationship with them (and as such is a tool for diplomatic signaling).

Russia Today

Russia Today is a Russian state-controlled media outlet funded by the Russian government. It operates TV channels directed to audiences outside of Russia, and provides Internet content in Russian, English, Spanish, French, German and Arabic. It is well known in the west for its pedaling of disinformation.

Press Briefings

Associated Press

Associated Press (often known simply as AP) is a highly regarded non-profit American news agency. They are known for extremely unbiased reporting and are the publishers of the AP Stylebook, the definitive stylebook for American journalists. They cover the full range of topics both inside and outside the US, and are known to be a reliable, trustworthy news source.

Xinhua

Xinhua is an official press agency of the People's Republic of China (being directly part of the government) and focuses on mainland China news. It takes a highly favorable view of the government, almost never covers any stories of dissent, and whitewashes bad news even when such issues are well known within China, and often gets exclusive interviews with high level government officials (including Xi Jinping himself). It is highly critical of the US, India, and other non-Chinese influence in the Pacific.

Central News Agency

The Central News Agency is the official news agency of Taiwan. The company is a non-profit but draws some funding from the government, making it state owned. It publishes in Chinese, Japanese, and English.

BBC

The British Broadcasting Corporation is the national broadcaster of the UK. It is generally seen as the world's leading source on non-American English language news. It covers UK, and foreign topics in a large range of languages and is well respected across the world.

SCMP

The South China Morning Post is the premier newspaper of Hong-Kong. While long viewed as unbiased and trustworthy, it has begun to tow the Chinese Communist Party line more frequently and has begun to take a more favorable view towards China. This process began in the mid 2010's but accelerated after China's takeover of Hong Kong. Still, it is well regarded for non-political news and analysis of Asia, and its English-language online articles are popular.

NHK

The Japan Broadcasting Corporation (Nippon Hōsō Kyōkai, NHK) is one of Japan's premiere public broadcasters. Though it is not directly state-run, it has a pro-LDP bent (the governing party of Japan) and is indirectly controlled by the government as it owns the company. Its general bearing is pro-USA and pro-Japanese and somewhat anti-China, in line with LDP belief.

Wen Wei Po

Wen Wei Po is a Chinese mouthpiece, owned and fully subsidized by the Chinese Communist Party. As such it is very pro-China and is often given to eloquent (if somewhat long-winded) articles that take the side of the Government. While poorly viewed by the locals its location in Hong Kong is useful for disseminating government policy both to domestic and international audiences alike.

Korean Broadcasting Service

The Korean Broadcasting Service (KBS) is a state-run broadcasting organization in South Korea which aims to provide impartial news coverage for its South Korean audience. While it claims to be impartial, the government still chooses the President of the organization. The KBS tends to be critical of North Korea and her ally in China but also of Japan as both countries have a long-standing dispute over islands and history.

KCTV

Korean Central Television is a state-run news organization run directly by the North Korean government. KCTV is one method by which the government distributes propaganda and maintains informational control over citizens. Internal coverage consists of mostly stories that inspire patriotism and loyalty to the regime. As might be expected it is highly critical of South Korea, Japan (KCTV broadcasts to Japan) and the US. Its reporting on nations such as Russia and China depends on the North Korean state's current relationship with them (and as such is a tool for diplomatic signaling).

Russia Today

Russia Today is a Russian state-controlled media outlet funded by the Russian government. It operates TV channels directed to audiences outside of Russia, and provides Internet content in Russian, English, Spanish, French, German and Arabic. It is well known in the west for its pedaling of disinformation.

Press Briefings

Associated Press

Associated Press (often known simply as AP) is a highly regarded non-profit American news agency. They are known for extremely unbiased reporting and are the publishers of the AP Stylebook, the definitive stylebook for American journalists. They cover the full range of topics both inside and outside the US, and are known to be a reliable, trustworthy news source.

Xinhua

Xinhua is an official press agency of the People's Republic of China (being directly part of the government) and focuses on mainland China news. It takes a highly favorable view of the government, almost never covers any stories of dissent, and whitewashes bad news even when such issues are well known within China, and often gets exclusive interviews with high level government officials (including Xi Jinping himself). It is highly critical of the US, India, and other non-Chinese influence in the Pacific.

Central News Agency

The Central News Agency is the official news agency of Taiwan. The company is a non-profit but draws some funding from the government, making it state owned. It publishes in Chinese, Japanese, and English.

BBC

The British Broadcasting Corporation is the national broadcaster of the UK. It is generally seen as the world's leading source on non-American English language news. It covers UK, and foreign topics in a large range of languages and is well respected across the world.

SCMP

The South China Morning Post is the premier newspaper of Hong-Kong. While long viewed as unbiased and trustworthy, it has begun to tow the Chinese Communist Party line more frequently and has begun to take a more favorable view towards China. This process began in the mid 2010's but accelerated after China's takeover of Hong Kong. Still, it is well regarded for non-political news and analysis of Asia, and its English-language online articles are popular.

NHK

The Japan Broadcasting Corporation (Nippon Hōsō Kyōkai, NHK) is one of Japan's premiere public broadcasters. Though it is not directly state-run, it has a pro-LDP bent (the governing party of Japan) and is indirectly controlled by the government as it owns the company. Its general bearing is pro-USA and pro-Japanese and somewhat anti-China, in line with LDP belief.

Wen Wei Po

Wen Wei Po is a Chinese mouthpiece, owned and fully subsidized by the Chinese Communist Party. As such it is very pro-China and is often given to eloquent (if somewhat long-winded) articles that take the side of the Government. While poorly viewed by the locals its location in Hong Kong is useful for disseminating government policy both to domestic and international audiences alike.

Korean Broadcasting Service

The Korean Broadcasting Service (KBS) is a state-run broadcasting organization in South Korea which aims to provide impartial news coverage for its South Korean audience. While it claims to be impartial, the government still chooses the President of the organization. The KBS tends to be critical of North Korea and her ally in China but also of Japan as both countries have a long-standing dispute over islands and history.

KCTV

Korean Central Television is a state-run news organization run directly by the North Korean government. KCTV is one method by which the government distributes propaganda and maintains informational control over citizens. Internal coverage consists of mostly stories that inspire patriotism and loyalty to the regime. As might be expected it is highly critical of South Korea, Japan (KCTV broadcasts to Japan) and the US. Its reporting on nations such as Russia and China depends on the North Korean state's current relationship with them (and as such is a tool for diplomatic signaling).

Russia Today

Russia Today is a Russian state-controlled media outlet funded by the Russian government. It operates TV channels directed to audiences outside of Russia, and provides Internet content in Russian, English, Spanish, French, German and Arabic. It is well known in the west for its pedaling of disinformation.

